Skip to content

Raakakaakaovanukas (2:lle)

helmikuu 6, 2011
by

Tää on yks mun raakaherkkulemppareista, kai se joku suklaa- tai kaakaovanukas on. Mä tosin oon tehnyt tuon normaalista kaakaojauheesta raakakaakaojauheen sijaan. Ei siis ihan puhdasoppisen raaka. Joskus oon tehny tästä myös täytteen raakapiirakkaan. Toimii myös siinä, mutta paljaaltaan mun mielestä parempaa.

1 kypsä isohko banaani
1/2 kypsä avokado
1/2 dl kaakaojauhetta (raakista varmaan vähemmän)
2-3 rkl vaahterasiirappia (tai agavea)
2 tl juoksevaa kookosöljyä (tai sen puutteessa – kuten tänään – 1 rkl kookoshiutaleita)
mantelimaitoa jotta vanukkaasta tulee sopivan löysää / paksua
1/2 dl punaviinimarjoja

Laita ainekset kookosöljyä ja punaviinimarjoja lukuun ottamatta astiaan ja vedä sauvasekoittimella tasaiseksi. Lisää kookosöljy ja surauttele vielä hetki. Laita sekaan punaviinimarjat.

No comments yet

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

